Delete στον ηλεκτρονικό εκφοβισμό

«Delete στον ηλεκτρονικό εκφοβισμό» 


του συγγραφέα-εκπαιδευτικού 
Βαγγέλη Ηλιόπουλου 


Ο Κωνσταντής, όλοι νομίζουν ότι είναι αυτός που έστειλε 
τα απειλητικά μηνύματα στην ηλεκτρονική διεύθυνση.
Ο Φάνης, ο Μάρκος κι ο Παντελής για αστείο βιντεοσκόποπησαν τη Μαρία 
να αλλάζει στα αποδυτήρια κι έστειλαν το βιντεάκι σε όλους.
Η e- Μάγισσα εκφοβίζει τη Μαρία καλυμμένη πίσω από την ανωνυμία του διαδικτύου
Όλοι αυτοί, οι ήρωες του βιβλίου, θα μπορούσαν αν είναι φίλοι σου.  
Στη θέση κάποιου από αυτούς ίσως να είσαι εσύ.  
Θύτες και θύματα σε μια αλυσίδα φόβου μέσα από τις οθόνες των κινητών, 
των υπολογιστών, των τάμπλετς.

Τρεις και μία ιστορίες για τον ηλεκτρονικό εκφοβισμό 
και πώς μπορείς να τον αντιμετωπίσεις.
Ένα βιβλίο από το οποίο θα πάρεις δύναμη 
για να κάνεις DELETE στον ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟ


ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΒΙΒΛΙΟΥ


1η Δραστηριότητα:  Επικοινωνώ Ψηφιακά

Οι μαθητές χωρίστηκαν σε δύο ομάδες.  Η 1η ομάδα έγραψε σε μορφή "αράχνης" τα μέσα με τα οποία μπορούμε να επικοινωνήσουμε ψηφιακά και η 2η ομάδα τους τρόπους επικοινωνίας.  Ένας εκπρόσωπος από κάθε ομάδα παρουσίασε τις ιδέες της ομάδας.


2η Ομάδα
Στ΄τάξη
1η Ομάδα
Στ΄Τάξη










Ακολούθησε συζήτηση για τις ραγδαίες αλλαγές που συντελούνται στην επικοινωνία και στις μορφές της, χρόνο με το χρόνο. Συζητήσαμε με τα παιδιά στην αρχή ανά δύο και μετά όλοι μαζί αν κάποιος τρόπος επικοινωνίας από αυτούς που είχαμε στην αφίσα τους έκανε να νιώσουν άβολα.  Κυκλώσαμε με κόκκινο μαρκαδόρο τον τρόπο επικοινωνίας που αν τον επέλεγαν θα έφερνε κάποιον σε δύσκολη θέση.  Έτσι εισάγαμε τον όρο "ηλεκτρονικός εκφοβισμός".

2η Δραστηριότητα : Μυστική γλώσσα

Διερεύνηση των μυστικών κωδικών της ψηφιακής επικοινωνίας
Γράψαμε στον πίνακα ένα σύντομο μήνυμα 2L8 που σημαίνει Πολύ αργά. Λυπάμαι! οι μαθητές το διάβασαν και μετά ακολούθησε συζήτηση με θέμα : "Γιατί στην ψηφιακή επικοινωνία χρησιμοποιούμε συντομεύσεις".
Κατόπιν κάθε ομάδα έγραψε σ' ένα χαρτί ένα μικρό διάλογο χρησιμοποιώντας συντομεύσεις. Η κάθε ομάδα προσπάθησε να διαβάσει το διάλογο των άλλων ομάδων.  






3η Δραστηριότητα : Παίρνω την άδεια

Συνειδητοποίηση ότι η δημοσίευση φωτογραφιών ή άλλου ψηφιακού υλικού χρειάζεται τη συγκατάθεση του ιδιοκτήτη.
Τα παιδιά χωρίστηκαν σε τετράδες.  Το ένα ζευγάρι της τετράδας ήταν παρατηρητές.  Από το άλλο ζευγάρι, το κάθε μέλος είπε στον άλλο αν βρέθηκε ποτέ σε δύσκολη θέση εξαιτίας της δημοσίευσης μιας φωτογραφία και πώς αντέδρασε.  Έγινε μία συζήτηση περίπου 15 λεπτά. Μετά όλοι οι παρατηρητές περιέγραψαν τα περιστατικά που άκουσαν.  Χωρίσαμε τον πίνακα στα δύο.  Αριστερά γράψαμε ΝΑΙ και δεξιά ΟΧΙ.  Όλα οι μαθητές πήραν από δύο φωτογραφίες της δραστηριότητας (www.epsype.gr) και αφού σκέφτηκαν αν φωτογραφίες που τους έτυχαν θα έφερναν σε δύσκολη θέση το πρόσωπο που εικονίζεται σε αυτήν, εφόσον δημοσιευόταν στο διαδίκτυο χωρίς την άδειά του. Τοποθετούσαν τη φωτογραφία στην κατάλληλη στήλη (ΟΧΙ : υπάρχει πρόβλημα -
ΝΑΙ : δεν υπάρχει πρόβλημα).


      



Στο τέλος όλοι μαζί συζητήσαμε σχετικά με την άδεια δημοσίευσης εικόνων και φωτογραφιών άλλων προσώπων.


4η Δραστηριότητα : Δημιουργία κειμένων

Οι μαθητές της ΣΤ΄ χωρισμένοι σε ομάδες έγραψαν τις δικές τους ιστορίες.


1η Ομάδα





  




2η Ομάδα






3η Ομάδα

 

 




4η Ομάδα

 




Μη γίνεσαι παρατηρητής ή συνένοχος! 
Μην προωθείς μηνύματα που προσβάλλουν κάποιο γνωστό ή φίλο.
Σπάσε την αλυσίδα!

Γραμμή - Στήριξης  : 116 -111  της Ε.Ψ.Υ.Π.Ε
και της
ΔΙΩΞΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΥ ΕΓΚΛΗΜΑΤΟΣ  210 64 76 464




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου